Όταν οι πόλεις διεκδικούν.
Το πρόβλημα της κρουαζιέρας και του μαζικού τουρισμού, λόγω της μεγάλης αύξησής του των τελευταίων χρόνων, φαίνεται ότι δημιουργεί όλο και περισσότερα προβλήματα σε λιμάνια και πόλεις προορισμού με τη βασική διαπίστωση ότι σε πολλές των περιπτώσεων το όφελος από την κρουαζιέρα είναι μικρότερο από τις επιβαρύνσεις που προκαλεί στην πόλη.
Η Βαρκελώνη που είναι ταυτόχρονα, λιμάνι και πόλη προορισμού και πρωταθλήτρια στη Μεσόγειο στο homeporting (έναρξη και λήξη της κρουαζιέρας σε αυτή), με πρωτοβουλία του Δημάρχου πέτυχε συμφωνία με τις Λιμενικές Αρχές και τις εταιρείες, να περιορίσει τον αριθμό των πλοίων που προσεγγίζουν το λιμάνι.
Το πρώτο βήμα αφορά τα πλοία ημερήσιας διέλευσης για τα οποία όπως προκύπτει το οικονομικό όφελος για την πόλη είναι πολύ χαμηλό και η αποτίμηση γίνεται ακόμη πιο αρνητική όταν στη σύγκριση προστίθενται παράμετροι όπως η επιβάρυνση του περιβάλλοντος της κυκλοφορίας, των υποδομών της πόλης κλπ.
Μιλώντας για οικονομικό όφελος, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συνηθισμένη πρακτική, των εταιρειών που οργανώνουν τις ολιγόωρες εκδρομές, να «χορηγούν» στους τουρίστες ακόμα και το μπουκάλι νερό πριν επισκεφθούν την πόλη, το οποίο έχει μάλιστα προπληρωθεί. Ο στόχος των εταιρειών είναι να ελέγξουν το μέγιστο ποσοστό της συνολικής δαπάνης κάθε τουρίστα και να το διοχετεύσουν στο δικό τους οικονομικό κανάλι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου